Procedura de portare a numerelor telefonice
1. Înainte de a lua decizia privind portarea numărului Dvs. de telefon, studiaţi ofertele furnizorilor ai serviciilor publice de telefonie şi alegeţi oferta pe care o consideraţi mai potrivită pentru Dvs.
2. Mergeţi la una din reprezentanţele/oficiile furnizorului la care doriţi să Vă transferaţi numărul de telefon mobil. Cu sine trebuie să aveţi cartela SIM/USIM/R-UIM, actul Dvs. de identitate şi alte acte ce atestă veridicitatea datelor ce le veţi înscrie în cererea de portare.
NOTĂ: Dacă sunteţi persoană juridică sau persoană fizică care desfăşoară activităţi de întreprinzător trebuie să prezentaţi şi actele de înregistrare a întreprinderii Dvs.
3. Dacă trimiteţi pe altcineva în locul Dvs., acesta are nevoie şi de actul său de identitate şi de o procură autentificată în modul corespunzător.
4. La una dintre reprezentanţele/oficiile furnizorului la care doriţi să Vă transferaţi completaţi cererea de portare.
5. Fiţi atent la completarea cererii. Dacă datele indicate în cerere nu sunt corecte sau incomplete, BDC (Baza de Date Centralizată) va respinge cererea.
6. Depuneţi cererea de portare, însoţită de actele ce atestă veridicitatea datelor indicate în cerere la reprezentanţa/oficiul de unde aţi obţinut formularul – tip al cererii sau sunaţi la Serviciul Relaţii Clienţi al furnizorului la care doriţi să vă transferaţi pentru a afla unde se poate depune cererea de portare (în cazul în care o aveți completată).
7. Stabiliţi cu furnizorul la care Vă transferaţi data la care doriţi să se realizeze procesul de portare a numărului – în condiţii normale până la 5 zile lucrătoare, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice.
8. Furnizorul la care doriţi să deveniţi abonat Vă va contacta pentru a Vă anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va realiza portarea şi data când trebuie să mergeţi să semnaţi contractul, în cazul în care nu l-aţi semnat la depunerea cererii de portare, şi să ridicaţi noua cartelă SIM/USIM/R-UIM cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu V-a fost înmânată la momentul depunerii cererii de portare.
9. În cazul în care aţi hotărât să retrageţi cererea de portare a numărului Dvs. de telefon, o puteţi face prin completarea cererii de anulare a portării pe care o puteţi obţine la una dintre reprezentanţele/oficiile furnizorului la care aţi depus cererea de portare. Cererea respectivă trebuie depusă cel târziu cu 24 de ore înainte de data pe care aţi stabilit-o împreună cu furnizorul pentru realizarea portării.
10. IMPORTANT! Nu transmiteţi cereri de portare către mai mulţi furnizori. Alegeţi-l pe cel al cărui abonat doriţi să deveniţi şi adresaţi-i numai acestuia cererea de portare.