Întrebări frecvente
Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există pentru a Vă permite să schimbaţi, la cerere, reţeaua, păstrându-vă numărul de telefon cu care V-aţi obişnuit. Dacă doriţi să rămâneţi în aceeaşi reţea, dar să Vă schimbaţi condiţiile contractuale trebuie să negociaţi cu furnizorul de servicii condiţii care se potrivesc mai bine pentru Dvs.
Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez formatul actual al numărului meu de telefon?
Da. Numerele portate nu-și schimbă formatul şi destinaţia.
Pot fi portate numerele care sunt utilizate cu cartele preplătite?
Da, în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un furnizor la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid) şi tehnologia aplicată (GSM, CDMA, 3G, 4G).
Dacă am o cartelă preplătită şi doresc să-mi portez numărul de telefon ce se întâmplă cu creditul?
În acest caz, creditul rămas neutilizat NU va fi transferat.
Cum ştiu în care reţea apelez? Cum ştiu dacă numărul care îl apelez a fost portat?
Cum ştiu dacă numărul care îl apelez a fost portat? Dacă formaţi din reţeaua Dvs. un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, veţi auzi un ton distinctiv care semnalează că numărul de telefon a fost portat în altă reţea. Astfel, aveţi posibilitatea de a decide dacă doriţi să renunţaţi la apelul respectiv. Puteţi afla în ce reţea este acum un număr de telefon din următoarele surse:
- de la furnizorul Dvs. prin intermediul serviciului relaţii cu clienţii;
- accesând www.portare.md şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.
Doresc să-mi transfer numărul de telefon în altă rețea înainte de expirarea contractului. Este posibilă, în acest caz, portarea?
Ce se întâmplă cu contractul încheiat cu furnizorul de la care doresc să plec? Portarea este posibilă, cererea nu poate fi refuzată în acest caz. în urma portării, contractul încheiat cu furnizorul de la care plecaţi încetează. Cererea de portare reprezintă o solicitare de încetare a furnizării serviciilor de telefonie de către furnizorul donor.
DAR REŢINEŢI! Transferul la un alt furnizor nu Vă scuteşte de obligaţiile contractuale pe care le aveți faţă de furnizorul de la care plecaţi.
De cîte ori pot să-mi portez numărul?
De cîte ori doriți. Nu este limitat.
Pot să-mi portez numărul dacă am datorii față de furnizorul de la care doresc să plec?
Da. Dar sunteți obligat să achitați toate datoriile. Dvs. nu veți fi scutit de răspunderea civilă, după caz, administrativă conform legislației în vigoare pentru încălcarea condițiilor contractului.
Dacă îmi transfer numărul în altă rețea, îmi mai pot folosi telefonul în cazul în care este blocat in rețeaua furnizorului de la care am plecat? Are furnizorul dreptul să-mi blocheze telefonul în rețeaua sa?
Furnizorii pot seta anumite aparate telefonice astfel, încât acestea să funcţioneze doar în reţeaua proprie, şi le pot oferi apoi în cadrul unei oferte promoţionale/program de fidelizare a clienţilor. Prin urmare, este posibil să nu le puteţi utiliza într-o altă reţea. Echipamentul terminal (aparatul de telefon) nu este obiectul portării. Va trebui să negociaţi cu furnizorul de la care doriţi să plecaţi condiţiile la care se poate realiza decodificarea telefonului.
Este normal să mi se ceară o taxă pentru portarea numărului de telefon? Care este valoarea maximă pe care o poate avea aceasta?
Furnizorul de la care plecaţi nu este în drept să condiţioneze portarea numerelor de plată unor tarife de către Dvs. sau de existenţa unor angajamente contractuale din partea Dvs. Dar, întrucât costurile determinate de portarea numărului sunt suportate de furnizorul la care Vă transferaţi, acesta are dreptul să utilizeze diverse modalităţi pentru a-şi recupera costurile respective, inclusiv şi să solicite o taxă de portare de la Dvs.